Tryk her for tilmelding:  Konfirmandtilmelding 2023/2024

Konfirmationsforberedelsen består af:

Hvis barnet er i tvivl om, hvorvidt han/hun vil konfirmeres, så kan man godt tilmelde sig undervisningen og senere tage stilling til selve konfirmationen.

Hvis barnet ikke er døbt, kan man også godt tilmelde sig undervisningen, og så blive døbt på et tidspunkt i undervisningsforløbet.

Inden undervisningens begyndelse vil I modtage en mail, hvor der står hvilken præst der skal undervise, samt hvilken dag I vil blive inviteret til introduktionsgudstjeneste og møde bagefter i Sognegården. Her vil præsten fortælle om undervisningen, hvilke temaer vi vil belyse og de undervisningsredskaber som benyttes.

Ved denne lejlighed er I naturligvis også velkomne til at stille spørgsmål, som præsterne vil forsøge at besvare. Hvis I har spørgsmål som I gerne vil have afklaret hurtigere, er I velkomne til at henvende jer til kirkens præster eller kirkekontoret (se kontaktoplysninger).

Konfirmationsdatoer 2024

Lørdag den 20. april kl. 10 - Skovly A ved Kirstine Ida Brink

Lørdag den 20. april kl. 12 - Ravnholm ved Xenia Dalgaard

Fredag den 26. april kl. 10  ved Xenia Dalgaard

Lørdag den 27. april kl. 10 - Erstatning for bededag (primært Ravnholm) ved Bo Chen

Lørdag  den 27. april kl. 12  Erstatning for bededag (primært Skovly) ved Bo Chen

Torsdag den 9. maj kl. 10 - Erstatning for bededag ved Bo Chen

Konfirmationsdatoer 2025

Lørdag den 26. april kl. 10 – Skovly A
Lørdag den 26. april kl. 12 – Ravnholm X*

Lørdag den 3. maj kl. 10 – Skovly B
Lørdag den 3. maj kl. 12 – Ravnholm Y*

Konfirmander fra andre skoler vil blive fordelt på de fire hold. Angiv gerne ønske om konfirmationsdag ved tilmeldingen.

*Konfirmander fra Ravnholm Skole skal enten have gået på Vangebomatriklen indtil 6. klasse eller bo i Søllerød sogn. Øvrige bedes tilmelde sig konfirmationsforløb i Nærum Kirke. Vi vil forsøge at fordele holdene efter hvilken klasse de gik i på Vangebomatriklen (dvs. 6.X eller 6.Y). Ønsker I af særlige årsager at komme på det andet hold, så skriv det venligst ved tilmeldingen.

Konfirmationsdatoer 2026 og frem

Datoerne for konfirmationerne bliver offentliggjort i januar året før konfirmationen finder sted. Vi planlægger at holde konfirmationerne den sidste lørdag i april og første lørdag i maj efter samme fordeling som i 2025. Familier der ønsker at forhåndsreservere festlokaler flere år i forvejen kan bruge det som udgangspunkt. Det er naturligvis altid på familiens eget ansvar. Kirken forbeholder sig ret til at ændre datoerne frem til de bliver offentliggjort.